Narrowcasting; steeds populairder in de retail
Narrowcasting is een communicatiemethode die zich meestal uit in de vorm van kleine schermen met informatie. Deze informatie is afgestemd op een specifiek publiek dat daar normaal gesproken ook in geïnteresseerd is. Op steeds meer plekken vind je dit fenomeen terug, waaronder in winkels. Narrowcasting voor retail wordt namelijk door steeds meer winkeliers omarmd. In telefoonwinkels is dit al langer gebruikelijk, maar nu volgen er ook winkels uit andere sectoren. De kledingsector bijvoorbeeld.
Narrowcasting in modewinkels
Als je de eigenaar of beheerder bent van een kledingwinkel, dan kun je narrowcasting grofweg op twee manieren inzetten. Je kunt een scherm plaatsen op een strategische plek in je winkel en daarom bepaalde producten extra onder de aandacht brengen. Bijvoorbeeld producten die onder de nieuwste trends vallen, of juist aanbiedingen. Aan de andere kant kun je ook narrowcasting inzetten wanneer een bezoeker zelf om meer informatie vraagt. Via een scherm en de juiste software kun je deze klant simpel je producten en alle voordelen ervan tonen. Natuurlijk is op je scherm alles prachtig geïllustreerd en verfijnd vormgegeven. Dit verhoogt uiteraard de kans dat de betreffende klant ook daadwerkelijk iets zal kopen.